Don't Forget To Bookmark This Page

Thursday 23 February 2012

Selaput Dara Buatan Cina Kini DiPasaran!!!



 Negara China ni memang sangat2 la terkenal dengan barang tiruan, dari sepasang selipar sehingga kepada sebuah kereta, semuanya telah di tiru bulat2 hanya jenama sahaja yang diubah sedikit. Kalau korang x percaya, cuba search kat internet segala pasal Negara meniru no 1 ni... kebanyakan sumber ekonominya adalah tiruan semata-mata. Sekarang ni pulak sudah digemparkan dengan kes selaput dara buatan China, artificial virginity hymen (AVH) kini telah berada di pasaran. AVH telah dikeluarkan oleh sebuah syarikat pengeluaran China, Gigimo. AVH boleh didapati pada  kadar harga 30 dollar AS. Di Jakarta AVH ini boleh didapati sekitar harga Rp 165.000 sehingga Rp 700.000. Alat ini adalah khusus untuk perempuan yang baru mendirikan rumah tangga untuk mengaburi suami bahawa ia masih dara dan belum pernah dirosakkan. AVH berfungsi dengan mengeluarkan sejenis cecair seperti darah jika pecah.  Gigimo telah pun memasarkan produknya di beberapa negara, khusunya di negara yang masih menganggap kegadisan dan dara adalah sesuatu yang penting yang perlu dimilik perempuan sebelum menikah.. *adakah ini bererti negara islam adalah sasaran utama Gigimo??


Walaupun selaput dara palsu tidak dikenali di dunia perubatan, namun dalam dunia perubatan sekarang, sudah ada teknik pembedahan untuk membaiki hymen yang robek, iaitu hymenoplasti. Hymen adalah lapisan mukosa yang mengelilingi atau menutupi sebaguan dari muara vagina. Lapisan tersebut memiliki pembuluh darah dan saraf. Akibatnya, robekan pada hymen sering kali diikuti dengan pendarahan dan rasa nyilu.

Wanita akan tetap dihargai dan dipandang tinggi darjatnya, Lagi pula kalau operasi ini popular, ini bermakna kejujuran tidak akan dihargai lagi.

hymenoplasti dilakukan oleh doktor, misalnya pada mangsa pemerkosaan. Tujuan hymenoplasti adalah mengembalikan hymen pada keadaan sebelum terjadinya robekan.
Namun, perlu diingat bahwa ketebalan, bentuk, dan elastisitas hymen berbeza pada setiap wanita. "Setiap tindakan uroginekologi dimaksudkan untuk mengembalikan fungsi dan anatominya.


p/s : alahai, makin teruk dunia sekarang ni kan, selaput dara pun boleh ditiru...huhuhu

1 comments :

Liyana Anuar on 23 February 2012 at 12:07 said...

macam-macam skang ni..

Post a Comment

koleksi gempak!!!