Don't Forget To Bookmark This Page

Monday 23 April 2012

10 Permain BolaSepak Terbaik Dunia


10. Didier Drogba


Drogba Top 10 Best Soccer Players in 2012

Beliau merupakan penyerang yang hebat dari Ivory Coast yang telah dilahirkan dan dibesarkan di Abidjan, Côte d'Ivoire dan telah terdedah kepada permainan bola sepak apabila dia baru berusia 15 tahun. Beliau merupakan penjaring terbanyak untuk pasukan itu dan diiktiraf dengan kekuatan, passing, tandukan, dan menyerang. Beliau juga mengetuai pasukan kebangsaan pada African Nationals Final Cup . Menurut sejarah, beliau merupakan penjaring keenam tertinggi bagi Chelsea.


9. Andres Iniesta


Andres Iniesta Top 10 Best Soccer Players in 2012

Beliau menjadi kebanggaan Sepanyol dalam permainan bola sepak yang merupakan seorang pemain centre midfield untuk La Liga Club FC Barcelona walaupun beliau memulakan kerjayanya sebagai defend midfield sehingga dia dinaikkan untuk bermain sebagai pemain centre midfield. Beliau mula bermain ketika dia baru berusia 12 tahun. Kemahiran dan ketangkasan beliau telah diiktiraf oleh FC Barcelona apabila dia masih  seorang remaja.


8. Carlos Tevez


Carlos Tevez Top 10 Best Soccer Players in 2012

Beliau merupakan seorang pemain Argentina yang kini telah bermain untuk Kelab Inggeris Manchester City. Beliau menjadi kapten pasukannya pada tahun 2010 di mana pengurusnya, Roberto Mancini, menggagap beliau sebagai pemain yang tidak boleh diketepikan dari pasukan. Kekuatannya terletak pada tubuhnya di mana beliau menggunakan offensive dan defensive sebagai sebahagian daripada teknik-teknik bermain.


7. Steven Gerrard


Steven Gerrard Top 10 Best Soccer Players in 2012

Beliau memiliki rekod yang luar biasa untuk mencapai 89 caps dalam England National Team. Beliau adalah seorang pemain bola sepak kebanggaan England dan beliau yang mengetuai pasukannya, Kelab Liga Perdana Liverpool. Beliau bermain sebagai pemain centre midfield tetapi dia juga boleh diletakkan sebagai pemain sayap kanan dan penyerang kedua pada masa yang sama.


6. Zlatan Ibrahimovic


Zlatan Ibrahimovic Top 10 Best Soccer Players in 2012

Beliau adalah seorang pemain bola sepak Sweden yang bermain sebagai kapten untuk Pasukan Sweden dan kedudukannya adalah sebagai penyerang untuk pasukan Serie A Club Milan. Malah, beliau dikenali sebagai penyerang terbaik di dunia kerana kebolehan hebat aerial ability dan kekuatannya. Beliau mula bermain di Malmo FF.


5. Ricardo “Kaka” Izecson


Ricardo “Kaka” Izecson  Top 10 Best Soccer Players in 2012

Beliau lebih dikenali sebagai Kaka dan bermain sebagai pemain penyerang tengah untuk bola sepak Brazil, di mana beliau kini merupakan sebahagian daripada pasukan Real Madrid. Beliau adalah salah seorang pemain bola sepak yang mula bermain pada usia lapan tahun, di sebuah kelab tempatan tertentu di tempat beliau. Walaupun fakta bahawa dia juga mempunyai semangat yang kuat dalam tenis. Apabila dia melonjak pada usia 15, beliau telah menandatangani kontrak profesional yang pertama.


4. Xavier Hernández


xv Top 10 Best Soccer Players in 2012

Beliau adalah dari Sepanyol dan dikenali juga sebagai Xavi dan kedudukannya adalah sebagai pemain tengah bagi Kelab Barcelona di mana Andres Iniesta juga bermain di kelab yang sama. Beliau telah bermain selama 14 tahun dalam liga ini dan telah dihadkan 107 kali apabila dia bermain untuk pasukan Sepanyol. Beliau telah dianugerahkan sebagai Player of the Tournament pada tahun 2008.


3. Wayne Rooney


Wayne Rooney Top 10 Best Soccer Players in 2012

Beliau adalah seorang pemain bola sepak kebanggaan Inggeris yang diletakkan dalam Liga Perdana Club Manchester United sebagai penyerang. Beliau adalah pemain termuda yang pernah bermain untuk England pada tahun 2003. Beliau mula bermain pada usia 17 tahun. Rekod terakhir beliau sebelum akhir 2011 adalah dengan kemenangan 5-0.


2. Cristiano Ronaldo


Cristiano Ronaldo Top 10 Best Soccer Players in 2012

Beliau adalah seorang pemain kebanggaan Portugis, nama penuhnya adalah, Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro, dan dia bermain sebagai penyerang dan pemain sayap di Kelab Real Madrid. Beliau juga pernah berkhidmat sebagai kapten pasukan Portugal. Selepas dia meninggalkan Manchester United, beliau menjadi pemain bola sepak yang paling mahal apabila beliau berpindah ke Real Madrid. Beliau telah menerima empat anugerah utama untuk FWA dan PFA pada tahun 2007.


1. Lionel Messi


Lionel Messi Top 10 Best Soccer Players in 2012

Walaupun kecemerlangan dan kehebatan pemain lain yang terdapat dalam senarai ini telah ditunjukkan dan diterangkan, Messi tetap di atas mereka semua. Beliau merupakan pemain Argentina yang juga kapten Pasukan Argentina dan bermain untuk FC Barcelona. Beliau merupakan anak bongsu yang bermain dalam bidang ini pada umur lima tahun, di mana bapanya sendiri merupakan jurulatih dia. Beliau adalah penjaring terbanyak yang konsisten dan merupakan salah satu bintang terkenal dalam permainan bola sepak.

0 comments :

Post a Comment

koleksi gempak!!!